Sundhedsforsikring hos Gjensidige

Tryghed i hverdagen handler ikke kun om at være rask. Det handler også om at vide, at man er sikret hurtig behandling, hvis man bliver syg eller kommer til skade. Hos NORTH samarbejder vi med Gjensidige, der ud fra mange års erfaring med sundhedsforsikringer sikrer dig en genvej til hurtig undersøgelse og behandling, når du har brug for det.

Brug din sundhedsforsikring

Klik ind på Gjensidige.dk og udfyld let og hurtigt en skadeanmeldelse, eller ring på 70 10 90 09, så Gjensidige kan hjælpe dig.

Inden du kontakter Gjensidige, skal du i nogle tilfælde indhente en lægehenvisning på dit behov for behandling. Den får du hos din egen læge. 

Fysisk behandling

Deres landsdækkende netværk af behandlingssteder med speciale i fysiske lidelser spænder bredt og har kompetencer inden for en række forskellige behandlingstyper. I tæt dialog med deres samarbejdspartnere sørger de for, at du altid kan blive behandlet tæt på din bopæl.

Du kan blive henvist til:

  • Undersøgelse og operation hos speciallæge*
  • Fysioterapi
  • Kiropraktik
  • Ergoterapi
  • Massage
  • Akupunktur
  • Fodterapi
  • Zoneterapi
  • Diætist*
  • Misbrugsbehandling
 

* Kræver lægehenvisning.

Du får altid adgang til det nødvendige antal behandlinger med fysioterapi og kiropraktik, hvis du bliver behandlet inden for deres behandlernetværk. Behandlingerne tildeles i portioner, og det er altid din behandler, som afgør længden af din behandlingsperiode samt antallet af behandlinger. 

Ønsker du at blive behandlet uden for deres netværk, tildeles behandlinger i op til 12 måneder af gangen.

Psykisk behandling

Din sundhedsforsikring i Gjensidige via NORTH giver dig også mulighed for psykisk behandling, hvis du får behov for det. Psykiske behandlinger foretages altid af autoriserede psykologer (cand. psych.) eller psykiatere (cand. med.) i deres psykolognetværk. I psykolognetværket har du adgang til et ubegrænset antal behandlinger, og du tildeles altid en psykolog eller psykiater med kompetence inden for netop dit behov.

Når du henvender dig med et behov for en psykisk behandling, skal du som regel have en lægehenvisning på dit behandlingsbehov. Akut psykologisk krisehjælp og behandling for arbejdsrelateret stress er dog undtaget. Samtidig vurderer de altid, hvor hurtigt du har brug for hjælp. Det gør de for at kunne give dig den behandling, som passer bedst til dit konkrete behov.

    • Standardbehov (kræver lægehenvisning)
      Sagen behandles inden for 1-2 arbejdsdage, og efter godkendelse er du inden for 10 arbejdsdage i behandling hos en udvalgt behandler.
    • Hastebehov (kræver lægehenvisning)
      Sagen behandles og godkendes med det samme, du sendes hurtigst muligt videre til behandling i vores psykolognetværk.
    • Akutbehov (kræver ikke lægehenvisning)
      Sagen behandles direkte, og du modtager din første behandling i løbet af få timer.

Din genvej til hurtig behandling

Det er hurtigt og let at komme i gang med behandling, hvis du bliver syg eller kommer til skade, når du er forsikret via Gjensidiges Sundhedsforsikring. 

Forsikringen dækker hurtig undersøgelse og behandling af skader, sygdomme og lidelser hos en speciallæge eller behandler. Senest 10 hverdage efter en godkendt skadeanmeldelse, har du været til din første undersøgelse eller behandling hos en speciallæge i deres landsdækkende behandlernetværk af kvalitetssikrede privathospitaler og privatklinikker.

Tilmed din ægtefælle til din forsikring.

Du kan nemt og hurtigt tilmelde din ægtefælle og eventuelle børn til din sundhedsforsikring via Gjensidiges selvbetjeningssystem. Klik på linket herunder og login med dit NemID. Har du brug for hjælp, er du selvfølgelig altid velkommen til at ringe på 70 10 90 09.

Trin 1

Indhent henvisning

Ved behov indhentes henvisning på din skade, sygdom eller lidelse hos egen læge.

Trin 2

Anmeld skade

Ring på telefon 70 10 90 09 eller udfyld en skadesanmeldelse på "Din side" på Gjensidige.dk.

Trin 3

Dit svar er klar til dig

Du hører fra Gjensidige indenfor 1-2 arbejdsdage, og svaret finder du ved at logge ind på "Din side" på Gjensidige.dk.

Sundhedskompas

Når man bliver syg eller får symptomer, kan man få brug for hjælp, uanset om sygdommen er omfattet af sundhedsforsikringen eller ej. Og det kan du få hos Gjensidige Forsikring, der har udviklet et sundhedskompas, der indeholder alle de muligheder, du som borger i Danmark har adgang til på det gule sundhedskort.

Hvornår bruges det?

Via sundhedskompasset hjælper Gjensidige dig med at komme godt igennem det offentlige sundhedssystem, hvis din skade eller sygdom ikke er dækket af sundhedsforsikringen. Ligeledes kan sundhedskompasset også hjælpe, hvis din behandling bedst kan varetages af det offentlige, fordi det er der, der findes den største ekspertise. Står du i en situation, hvor du skal have hjælp til at komme hurtigt i behandling, eller oplever du, at du er kørt fast i systemet, så står Gjensidige klar til at hjælpe dig, så du kan føle dig tryg.

Hvordan bliver du hjulpet?

Gennem sundhedskompasset klæder Gjensidige dig på til at finde rundt i de mange rettigheder og muligheder, som det gule sundhedskort giver adgang til. Du kan fx få hjælp til at blive behandlet på privathospital, hvis det offentlige ikke har kapacitet til at udrede eller behandle dig indenfor 30 dage. Du kan også få støtte til at bruge dit frie sygehusvalg, så du kan komme præcist på det offentlige sygehus, du helst vil behandles på. Er du i tvivl om dit forløb, så kan du også få hjælp til at forstå din journal og planlagte behandling. 

Professionel rådgivning

Sundhedskompasset drives af Gjensidiges sundhedsjurist og erfarne sygeplejersker, som har stor viden om dine rettigheder og muligheder som patient i det offentlige. På den måde kan du føle dig tryg og komme godt igennem dit forløb, uanset hvad du fejler, og hvilken behandling du skal igennem.